{"id":324,"date":"2017-10-30T08:46:25","date_gmt":"2017-10-30T08:46:25","guid":{"rendered":"https:\/\/www.dmr.dk\/?page_id=324"},"modified":"2022-10-04T09:13:43","modified_gmt":"2022-10-04T07:13:43","slug":"hvad-er-en-apv-raadgivning","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.dmr.dk\/arbejdsmiljoe-raadgivning\/arbejdspladsvurdering-apv-raadgivning\/hvad-er-en-apv-raadgivning\/","title":{"rendered":"Hvad er en APV?"},"content":{"rendered":"

Hensigten med en APV er, at virksomheder har et v\u00e6rkt\u00f8j til at holde styr p\u00e5 deres arbejdsmilj\u00f8 samt at sikre, at virksomhedens sikkerheds- og sundhedsarbejde omfatter alle de v\u00e6sentlige arbejdsmilj\u00f8problemer.<\/p>\n

En god APV kan v\u00e6re med til at sikre et godt arbejdsmilj\u00f8 i virksomheden, mindre sygefrav\u00e6r, f\u00e6rre omkostninger som f\u00f8lge af ulykker samt \u00f8get arbejdsgl\u00e6de og produktivitet.<\/p>\n

Det er et lovkrav, at alle virksomheder med ansatte har en APV. APV\u2019en skal revideres minimum hvert 3. \u00e5r, og n\u00e5r der sker \u00e6ndringer i arbejdet, arbejdsmetoder og -processer m.v., der har betydning for virksomhedens arbejdsmilj\u00f8, eller man f\u00e5r ny viden og erfaringer.<\/p>\n

APV\u2019en skal v\u00e6re skiftlig og tilg\u00e6ngelig for alle virksomhedens ansatte samt Arbejdstilsynet. Det er ledelsens ansvar, at der udarbejdes en APV.<\/p>\n

Der er ingen formkrav til en APV, men det skal sikres, at den indeholder f\u00f8lgende fem faser:<\/p>\n